Otvárame pomaturitné a nadstavbové štúdium v nasledovných študijných odboroch pre školský rok 2024/2025

 

  • Pomaturitné kvalifikačné štúdium – študijný odbor 6851 N sociálno-právna činnosť 
Zdravotná spôsobilosť pre daný odbor potvrdená lekárom v prihláške na štúdium.
Odovzdanie vyplnenej prihlášky na štúdium: 1. termín do 31. mája 2024, 2. termín do 31. júla 2024.
Uchádzač má úspešne ukončené štúdium v študijnom odbore maturitnou skúškou, fotokópiu maturitného vysvedčenia je povinný doručiť dodatočne, najneskôr do 30. júla 2024.
  •  Nadstavbové štúdium –
    študijný odbor 2414L01 strojárstvo - výroba, montáž a oprava prístrojov, strojov a zariadení 

Zdravotná spôsobilosť pre daný odbor potvrdená lekárom v prihláške na štúdium.
Odovzdanie vyplnenej prihlášky na štúdium: do 31. mája 2024
Uchádzač má úspešne ukončené štúdium v učebnom odbore výučným listom, fotokópiu výučného listu je povinný doručiť dodatočne, najneskôr do 31. mája 2024.
Dĺžka štúdia - 2 roky
Ukončenie štúdia – maturitnou skúškou
Podmienky prijatia žiaka: Do uvedeného študijného odboru budú uchádzači prijatí formou bez prijímacích skúšok
 
 

SOŠ Handlová vyhlasuje 2. kolo prijímacích skúšok

na neobsadené miesta v odboroch štúdia:
4-ročný študijný odbor Správca inteligentných a digitálnych systémov - 7 miest 
4-ročný študijný odbor Mechanik počítačových sietí - 1 miesto
3-ročný učebný odbor Mechanik opravár – stroje a zariadenia - 5 miest
2. kolo prijímacieho konania sa uskutoční dňa 18. júna 2024 o 8.00 h.
Prihlášky na štúdium je možné podať elektronicky cez systéme EDUPAGE alebo odovzdať aj v papierovej forme na sekretariát riaditeľa školy.

Výsledky 1. kola prijímacích skúšok

Kód odboru Názov odboru Počet miest Počet prihlásených Počet zapísaných  Voľné miesta
2466 H 02 mechanik opravár – stroje a zariadenia 12 9 7 5
2561 M informačné a sieťové technológie 20 39 20 0
2571 K správca inteligentných a digitálnych systémov 10 19 3 7
2675 M elektrotechnika 9 22 9 0
2679 K mechanik – mechatronik 17 24 13 0
2682 K mechanik počítačových sietí 10 16 9 1
2683 H 11 elektromechanik – silnoprúdová technika 6 14 6 0
3447 K grafik digitálnych médií 9 30 9 0
6317 M 74 obchodná akadémia – bilingválne štúdium 17 94 17 0
    110 267 93 13

                           

Stredná odborná škola v Handlovej sa po prvýkrát zapojila do projektu na podporu zavádzania participatívnych rozpočtov na stredných školách a získala od Trenčianskeho samosprávneho kraja finančné prostriedky na jeho zrealizovanie.

Cieľom participatívneho rozpočtu bolo podporiť aktívne myslenie mladých ľudí – žiakov našej školy za účelom zatraktívnenia prostredia, v ktorom trávia podstatnú časť dňa a využitia príležitosti zmeniť našu školu k lepšiemu. Ponúkli sme našim žiakom stať sa projektovými manažérmi, navrhnúť si projekty, spracovať ich, podieľať sa na diskusií, vstupovať do rozhodovania a hodnotenia. Otvoril sa im priestor presadiť si svoj nápad, dokázať zmyselnosť zámeru a jeho využiteľnosť.

Projekt pozostával z prípravnej a praktickej časti.

V prípravnej fáze prebehlo školenie školských koordinátorov, hranie modelovej spoločenskej hry NIE JE MESTO AKO MESTO a plánovanie procesu participatívneho rozpočtu na škole. Hrou naplnili súčasne vzdelávací ako aj komunikačný cieľ. V práci v skupinkách vytvorili kvalitný dialóg a ponúkli množstvo možností pri riešení problému, ktorý sa vyskytol v tejto simulačnej hre.

 Praktická fáza pozostávala z NAVRHOVANIA - ZBERU NÁPADOV - PRÍPRAVY PROJEKTOV – WORKSHOPU NÁPADOV, do ktorého sa dostalo 5 najlepších projektových zámerov (Propagačné tričká a záložky pre žiakov školského parlamentu a žiakov SOŠ, Hra do priestoru šach, Oddychová zóna, Zážitkové vzdelávanie, Klubovňa-študovňa).

Z uvedených nápadov boli vybraté dva najlepšie a to: 

Hra do priestoru šach, kde rozhodol aj vzdelávací cieľ, využitie voľných chvíľ, vybavenie šachového krúžku na škole. ktorým podporujeme šikovnosť, vzdelanostný rast a logické myslenie mladých ľudí práve najobľúbenejšou hrou na svete.

Propagačné tričká a záložky – propagačný materiál tričká s logom školy, ktoré budú využité pri rôznych aktivitách zástupcov školského parlamentu, súťažiach a reprezentácii školy.

Projekt participatívneho rozpočtu poskytol žiakom šancu vyjadriť svoj názor na problematiku fungovania školy, naučil ich tímovo spolupracovať, korektne prezentovať svoj názor, aktívne počúvať druhých a zaujímať sa o verejné veci. Na druhej strane sa vedenie školy dozvedelo, kde sú slabé miesta v chode školy.

Ďakujeme študentom za tvorivý prístup a veríme, že sa zapoja aj v roku 2024 a svojimi nápadmi prispejú k pozitívnej klíme na Strednej odbornej škole v Handlovej.

Koordinátor školského parlamentu.

Dôležité linky

Ochrana osobných údajov